Green Peel - effektiv peeling med 100% naturlige ingredienser

fredag den 9. januar 2015

Jeg har testet Schrammek Green Peel i den mildeste variant: GreenPeel FreshUp - eller som vi kalder den: PartyPeel.


Dr. Schrammek udviklede GreenPeel for over 50 år siden og i den originale (og kraftigste) variant får man en hel hudfornyelse - der kan sammenlignes med en Laser Behandling (Laser Resurfacing). Ulempen ved den store GreenPeel er at huden vil være rød og skalle af, så det skal planlægges, så man ikke har større sociale arrangementer i dagene efter peelingen. Indtil jeg kan få den store peeling presset ind i planlægningen, har jeg testet PartyPeel:

Peelingen består af 10 forskellige urter. Urteblandingen pensles på ansigtet og masseres ind for at virke indefra og ud. Alle peelingstyrkerne giver huden en unik glød og man mærker at huden stimuleres i flere dage efter. Det er samme ingredienser i der bruges i alle peeling-styrker.   


Lidt om mig: Jeg er lidt bange for syre-behandlinger og kan ikke lide den varme, stikkende følelse som frugtsyrebehandlinger giver. Min hud har let til rødme, blå mærker og tørre pletter. Jeg har små synlige blodkar på kinderne, som er blevet tydeligere med alderen. Min hud er finporet og tør og jeg er 43 år gammel.

En GreenPeel behandling følger i store træk samme forløb:  Afrens,  lille dybderens, massage, GreenPeel-peeling  og afsluttende beroligende maske. Til sidst påføres Christine Schrammeks verdensberømte Blemish Balm i den farve, der passer. 

Behandlingen var relativt behagelig. Urteblandingen prikker lidt i huden - men først når behandleren begynder at massere urteblandingen ind. Det føles som en relativt grov peeling, med store korn, der skærer lidt i huden. Det er hurtigt overstået hvorefter man får en dejligt kølende maske på og en frotte maske ovenpå, som man ligger med i et par minutter.

Til slut fik jeg en dækkende BB-cream, der heler og beroliger huden og dæmper den røde farve.

Lige efter behandling
Min hud føles meget glat og fyldig lige efter behandlingen - jeg ville sagtens kunne gå ud sådan her... 
Når man rører ved huden føles det som om man stikker sig med en fin kaktus.

6 timer efter
Aften dag 1 (6 timer efter behandling):
Min hud er varm og jeg har lyst til at klø...ikke ulideligt, men alligevel. Huden er rød og let hævet, lidt som en en solforbrænding, men ser stadig fin og glat ud.

Før jeg går i seng dupper jeg huden med en vatrondel fugtet med Herbal Care Lotion - huden kribler og krabler og når jeg smører den beroligende creme Special Care på føles det som om jeg smører en million små glasskår ind i huden. AV. Min hud er stadig lidt rød, men føles værre end den ser ud.
morgen - dagen efter
Min hud er let rød og føles og ser fastere ud. Dupper med Herbal Care Lotion og smører igen med Special Care. Nu føles det kun som 100 små glasskår - og mest på halsen. Efter at have dækket med BB cream er den lette rødme helt væk. Jeg kan føle min hud på den gode måde, men den gør ikke ondt.

Resutatet:
Der gik nogle dage før glasskår-følelsen var helt væk. Det er den mest effektive peeling jeg har prøvet til dato - og man får respekt for den urteblanding! Tænk at man kan mærke effekten i så mange dage efter. Huden får den fineste glød, og man føler sig glat og fin - og får kommentarer på hvor frisk man ser ud. 

Jeg har fået lyst til at prøve den kraftigere af peelingerne, og skal nok følge op med et blogindlæg.

Har du lyst til at prøve GreenPeel FreshUp - eller som vi kalder den: PartyPeel - så ring 35 43 47 47 eller book online.

Glød du ikke kan sminke dig til!

1 kommentar: