14 dages ferie kun med håndbagage

fredag den 12. juni 2015

Jeg elsker at rejse. Næsten altid til Europa og gerne korte ture. Jeg er derfor ekspert i at pakke kun med håndbagage. 14 dage i 1 lille kuffert no problem - se bare her:

Mange oplever at hudplejeprodukterne fylder forholdsmæssigt meget, men med nogle velvalgte produkter, kan man forkæle sig selv og ikke føle, at man mangler noget.


Multifunktionelle produkter er svaret - vælg produkter, der ikke gælder som flydende og derfor ikke skal i den lille gennemsigtige pose. Her sparer du masser af plads - og kan derfor fylde posen med maximum antal forkælende produkter.

Disse produkter kan du lade blive i tasken og skal ikke i den gennemsigtige pose:
Renseservietter Uparfumerede fra Burts Bees. Jeg bruger dem til at fjerne make-up fra øjne og ansigt.
Det er bløde, fugtede renseservietter, helt optimale at have med.


Konjak svamp i fin hjertefacon. Jeg renser mit ansigt efter renseservietterne. Kun med vand og konjacsvampen. Mild og grundig rens samt blid eksfoliering.


Deodoranten fra Herban Cowboy er i stick-form og derfor ikke en væske. Den er uden aluminium, alkohol og parabener. Og så er den super effektiv.

Balm - er olie i fast form. Jeg bruger balm som fugtmaske, til hårspidser, som aftersun, samt til læber, neglebånd hænder og fødder. Den er fra B com Bio med en skøn duft. Den består mest af sheasmør som smelter når den kommer på huden. Den er i fast form (med mindre der er meget varmt!!! så bliver den flydende).
Min elskede og uundværlige moa. Et lille rejseapotek - bruger til sår, rifter, vabler, insektstik, al dum, rød og irriteret hud. Samt som ansigtsrens og ansigtsmaske. Er også en fast balm, der ikke skal op i den lille plastpose.

Begrænsningens kunst
Så kommer vi til de produkter, der skal kunne være i den lille 1-liters plastpose.


Dagcreme med SPF 25 og en let farve, der toner og jævnder hudfarven ud. Balance Me BB Natural Perfection


Ling Moisture Plenish Serum bruger jeg som natcreme og under dagcremen, hvis der ikke er for varmt. Skøn, let, fugtende, god efter sol

Balance Me Håndcreme - som også er god til fødder. Om sommeren tørrer mine fødder lettere ud, så de skal have MEGET kærlighed for bare at være lidt bløde, så jeg skal have en god hånd/fodcreme med på rejse.

Det jeg ikke har med, men som er meget vigtigt!!!
Solcreme - Der skal bruges så meget, at jeg ikke kan klare mig med under 100ml, så der køber jeg på destinationen. Max. faktor 30 og helst økocertificeret.

Make-up
Vælg få essentielle produkter der også kan bruges på flere måder.

I min makeup pung er der:

  • Sort eyeliner
  • Mascara
  • Brynblyant
  • Pudderfoundation
  • Solskinspudder, gerne en med 4 farver der kan bruges som solskinspudder, blush og øjenskygge samt på læber med en lipgloss - se f.eks denne fra Jane Iredale
  • Læbeprodukt(er) 
  • Pincet (ser altid flere brynhår i hotelspejle end derhjemme, underligt nok) 
  • Neglefil


Med i håndtasken på flyveren:

  • Evian Face Mist. Utroligt så hurtigt huden udtørrer i de højere luftlag - her er en dejlig opfrisker.
  • Håndcreme
  • Lipgloss / læbepomade
  • Sokker
  • Et sjal/tørklæde
  • Lydbog - herligt
Savner du noget? - så se vores rejsekits og rejsestørrelser.

God sommer!

No Comments Yet, Leave Yours!